МЕТОДИЧНА РОБОТА В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

це спеціальний комплекс взаємопов'язаних практичних заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, їх безперервну та професійно-методичну освіту, яка зорієнтована в кінцевому результаті на підвищення рівня освіченості, розвину тості і вихованості.

Організація методичної роботи роботи закладу дошкільної освіти будується на основі державних директивних документів про освіту, зокрема тих, що регламентують і визначають основні напрямки та зміст навчально – виховної роботи з дітьми:

- Закон України «Про дошкільну освіту»,
- Базовий компонент дошкільної освіти
- Положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти.

У закладі дошкільної освіти для підвищення професійного рівня педагогічних працівників використовуються три групи форм організації методичної роботи:


- колективні (інструктивно-методичні наради, педагогічні ради, педагогічні читання, теоретичні семінари, семінари-практикуми, колективні перегляди освітнього процесу);


- групові (методичні об’єднання вихователів дошкільних груп, робота творчих груп, консультації);


- індивідуальні (наставництво, самоосвіта, взаємовідвідування, робота над проблемними питаннями, атестація).

Методична робота закладу дошкільної освіти спрямована на:
- вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
- стимулювання творчого потенціалу педагогів;
- підвищення педагогічної культури педагогів;
- вдосконалення педагогічної майстерності;
- розвиток спеціальних умінь та навичок;
- формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.

Мета методичної роботи:

вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.


Напрямки методичної роботи:


• підвищення соціально – психологічної культури вихователів;


• вдосконалення педагогічної майстерності;


• сприяння в опануванні світовою та національною, мовою і побутовою культурою;


• розвиток спеціальних умінь та навичок.


Принципи методичної роботи:


• педагогічна співпраця з вихователем;


• робота в режимі довіри, доброзичливості;


• творча атмосфера, стимулювання творчої активності;


• принцип допоміжно – регульованого контролю;


• надання вихователеві права вибору;


• системність методичних заходів;


• принцип «Я – повідомлень» у спілкуванні;


• щоденна допомога;


• випереджувальний характер методичної роботи.

До найпоширеніших форм методичної роботи відносимо такі:
- методичні об’єднання
- теоретичний семінар
- семінар-практикум
- тренінг
- майстер-клас
- огляд-конкурс
- творчий звіт
- ярмарок педагогічних ідей
- клуб
- ділова гра
- консультація
- колективний перегляд
- методичний міст
- ток-шоу.

Методична робота в закладі дошкільної освіти проводиться за двома основними напрямками:

1. Пошук та вивчення нових технологій і методів у методичній і психолого-педагогічній літературі; їх теоретичне осмислення, апробація, аналіз та підсумки (використання в практичній роботі з дітьми).

2. Вивчення досвіду педагогів закладу в різних видах та формах педагогічної діяльності, аналіз та виявлення інноваційних методів і прийомів у роботі, їх вдосконалення; узагальнення досвіду та його розповсюдження.

Основними компонентами змісту методичної роботи є:

- отримання знань педагогами

- вміння їх реалізувати на практиці

- наявність результативності в педагогічній роботі

- створення умов для безперервного вдосконалення фахової майстерності та навчально-виховного процесу з дітьми.

Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вихователів забезпечують такі форми методичної роботи:

- система навчання елементам самоаналізу, самоконтролю, самокорекції;

- творчі групи;

- семінари - практикуми;

- колективні перегляди занять;

- консультації.

Кiлькiсть переглядiв: 704

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.